Scribblenauts - Motherfucking robot zombies!


Avevo sentito parlare di Scribblenauts qualche tempo fa in un podcast di 1UP cui partecipava anche uno degli sviluppatori. Adesso, Gamespot lo ha premiato come
Game of the Show dell'E3. Il che è sorprendente, considerando che si tratta di un gioco per DS creato da un team con alle spalle un paio di giochi non troppo apprezzati.

Il concept di Scribblenauts è semplice: per risolvere degli enigmi bisogna scrivere il nome di un oggetto che il protagonista del gioco potrà usare. E ogni oggetto ha delle particolari proprietà fisiche o di comportamento. Per fare un esempio banale: scrivendo cat appare un gatto. Scrivendo dog appare un cane che comincerà a rincorrere il gatto. Il database di oggetti che il gioco contiene sembra essere enorme: utensili, animali, armi, dinosauri metallici...


Per rendere al meglio l'idea del perché aspetto questo gioco con impazienza (esce a metà settembre in America), vorrei riportare l'
opinione di Feep, del forum NeoGaf, che l'ha provato. Non traduco il post dall'inglese perché è un piccolo capolavoro. Grazie a Il Pupazzo Gnawd per la segnalazione:



"I had played all the big titles at E3. Private showings of God of War III, Heavy Rain, Alan Wake. But at 4:00 on Thursday, I was wandering around the show floor, wondering what else I had to see. I saw a small little booth for "Scribblenauts!" in the Warner Bros. Interactive Entertainment section. I mean, who goes to that booth? But I remember hearing about it on GAF, and so I decided to check it out.

Best game of E3? Without a fucking doubt. Anyone who says otherwise did not play Scribblenauts. Best game of all time? Jesus Christ, I don't know, maybe. It's a game that challenges your IMAGINATION. No other game has ever done that.

So listen to this story. I was in the early levels; I didn't quite have an idea of how ridiculously in-depth the database was. I was summoning things like ladders, glasses of water, rayguns, what have you. But I reached a level with zombie robots, and the zombie robots kept killing me. Rayguns didn't work, a torch didn't work, a pickaxe didn't work. In my frustration, I wrote in "Time Machine". And one popped up. What the fuck? A smile dawned on my face. I hopped in, and the option was given to me to either travel to the past or the future. I chose past. When I hopped out, there were fucking dinosaurs walking around. I clicked one, and realized I could RIDE THEM. So I hopped on a fucking DINOSAUR, traveled back to the present, and stomped the shit out of robot zombies. Did you just read that sentence? Did you really? I FUCKING TRAVELED THROUGH TIME AND JUMPED ON A DINOSAUR AND USED IT TO KILL MOTHERFUCKING ROBOT ZOMBIES. This game is unbelievable. Impossible. There's nothing you can't do.

Holy fucking shit."

3 commenti:

Giovanni ha detto...

Devo procurarmelo....

P.S:ma non si puo togliere il controllo quando posti un commento? 2 palle

Fred A. ha detto...

wow.. tutto questo applicato a un gioco come un gta, darebbe una liberta d' azione fantastica! ovviamente questo gioco sara mio.

ferruccio ha detto...

Secondo me potrebbe essere un omaggio alle avventure testuali e, allo stesso tempo, la più grande evoluzione mai vista nel campo dell'interazione testuale.

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